Eilandhoppen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu Eilandhoppen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen

Door: Peter en Dinie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dinie

07 Februari 2019 | Thailand, Chiang Mai

Inmiddels hebben we Koh Samui na 7 nachten alweer achter ons gelaten. Het onderkomen , Blu’Beach Bungalows was prachtig gelegen aan zee met alles wat je ervan verwacht: strand, zwembad, palmen..kortom een tropisch sfeertje. Toch was Koh Samui nog niet helemaal wat we hoopten. De hoofdweg van het eiland ( er is er maar één) is razend druk waardoor het oppassen is met ons brommertje (ook voor de gaten en roosters in de weg). Het maakt dat op dit eiland nog geen sprake is van het relaxte laidback sfeertje dat we eigenlijk zoeken. Ook kregen we enige problemen met de bank: ik probeerde voor 430 € uit een ATM ( geldautomaat) te halen, het apparaat werkte alles keurig af, inclusief bon, maar gaf geen geld. Wat te doen, het ging toch om een aanzienlijk bedrag. Allereerst naar de betreffende bank zelf, die controleerde of de geldautomaat leeg was maar ik moest desondanks eerst wachten op een afschrijving van mijn eigen bank. Die was er na een uurtje, dus ik weer terug. “Nee meneer, daarvoor hebben we een directe aanvraag van uw eigen bank nodig.” Ik was inmiddels behoorlijk pissig maar dat mag je hier nooit laten blijken…andere cultuur, andere zeden:openlijk boos worden is onbeschaafd en teken van zwakheid. Je bereikt er niets mee. Eigen bank in Nederland gebeld en inderdaad hebben ze daar een speciaal formulier voor. Inmiddels zijn we erachter dat lege geldautomaten overal ter wereld een probleem vormen. Op internet is hierover veel te lezen. Over het algemeen schijnt het goed opgelost te worden. We kunnen niet anders dan maar daarop hopen: de abnamro liet weten dat ik voor 15 april uitsluitsel krijg…we zullen zien…
Ondertussen zijn we op zoek naar de mooiste plekjes op deze aardbol. We zijn natuurlijk met onze reizen verschrikkelijk verwend: zowel tijdens de zeilreis van Arjen in de Stille Oceaan als tijdens onze eigen reizen zijn we paradijselijke plekjes tegen gekomen: Bora Bora (Stille Oceaan), Gili Meno ( tussen Lombok en Bali), de Perhentian eilanden in Noord Maleisië….we zoeken eigenlijk een echte laidback sfeer met toch op enige afstand gezellige, uitdagende dorpjes, nog meer uitdagend onderwaterleven (snorkelen, duiken), enige luxe (een goed bed, warme douche, zwembad) en verder natuurlijk palmen, strand…. Tja, wie wil dat eigenlijk allemaal niet…Nou, we zijn nu een dagje op Koh Tao en het lijkt erop dat we het weer gevonden hebben…het is werkelijk prachtig hier …en we kunnen snorkelen en duiken! Zelfs snorkelen met zwartpuntrifhaaien dus dat gaan we doen…. daarover meer in ons volgende verslag….. tenminste als de haaien……