De backwaters en weer strand .... - Reisverslag uit Panaji, India van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu De backwaters en weer strand .... - Reisverslag uit Panaji, India van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu

De backwaters en weer strand ....

Door: Peter en Dinie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dinie

10 Januari 2018 | India, Panaji

Alapuzza of Alleppey,het waterige natuurgebied van de prachtige backwaters. Daar zitten we nu, weer 100 km zuidelijker en ons laatste Indiase reisdoel. Gisteren hebben we Cochin bekeken: een stad met een Hollands-Portugees verleden en dat is aan veel gebouwen ook te zien. Er is zelfs een helemaal overwoekerde Hollandse begraafplaats. Maar die was helaas afgesloten: slechts één keer per week gaat het hek open dus daar hebben we maar niet op gewacht. Langs het water aan zee staan Chinese visnetten: ze worden elk uur neergelaten in het water om na weer een uur opgehaald te worden. Een aardig systeem maar je vangt er bar weinig mee, zagen we. Cochin is wel een toeristische stad en het kan dan ook niet anders of je wordt door tuk-tukrijders en allerlei verkopers aangeklampt. We zijn daar inmiddels aan gewend en weten ze aardig van ons lijf te houden. We hebben twee nachten doorgebracht in het super-de-luxe Princess Recency Hotel, eigendom van rijke Arabieren, en dat laatste was jammer want dat betekende dat er volgens de islamitische traditie geen alcohol mocht worden geschonken. Geen wijn bij het eten da’s dus balen. Was ook al zo toen we ‘s middags ergens gingen zitten in Cochin. Ik wilde lekker koud bier, de ober keek bedenkelijk en kwam even later met een mok en een theekan aan met …...lekker koud bier maar anderen konden dat zo op een afstandje niet zien..stelletje hypocriete lui. Overigens was het internet in ons o zo luxe hotel zeer zwak vandaar dat we op maandagmiddag niet konden facetimen, Marina en Roel.
Vandaag zijn we aangekomen in het paradijs, althans zo voelt het. Een prima guesthouse vlakbij het strand, waarop nauwelijks anderen dan vissers te zien zijn. Een heel idyllisch plekje omzoomd met kokospalmen. De eigenaresse van het huisje maakt het eten voor ons. Lijkt allemaal heel luxe maar valt financieel ontzettend mee: we betalen 25 euro per nacht, inclusief ontbijt, en voor de warme maaltijd komt er nog ‘s 10 euro bij. Ja, op deze wijze komen we ons pensioen wel door. Al een beetje jaloers, kleumende landgenoten? Morgen gaan we ‘s kijken hoe de vissers hier hun werk doen en ook willen we ‘s kijken of we met een houseboot de backwaters kunnen gaan verkennen.

• 10 Januari 2018 - 16:43

Alex :

niet te vroeg praten je hebt nog mogelijk een Delhi belly tegoed. HH Geniet !!

• 11 Januari 2018 - 21:14

Marla:

Hallo Peter en Dinie
    Jammer Peter kleumende landgenoten valt veel mee vandaag 10 graden.
    fijn dat jullie je een beetje kunnen vermaken in de taxi en trein haha.
    En....Peter die theekan maakt niet uit als er maar bier inzit stel je voor
    dat hij er thee in had gedaan. dat was pas hypocriet geweest.
    hee lieve mensen geniet met volle teugen en pas goed op elkaar
    groetjes marla en jan