Relaxen - Reisverslag uit Panaji, India van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu Relaxen - Reisverslag uit Panaji, India van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu

Relaxen

Door: Peter en Dinie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dinie

05 Januari 2018 | India, Panaji

Tja, er valt weinig nieuws te melden. We zijn onze vakantie gestart met een relaxweek in Goa en dat bevalt meer dan prima. We toeren rond op een scootertje maar dat is wel uitkijken geblazen want de wegen zitten vol gaten. We zijn al aangehouden door de politie want we droegen geen helm. Nou heb ik maar één helm erbij gekregen maar da’s helemaal geen probleem: alleen de bestuurder moet een helm op ook al zit je er met z’n vijven op. Gelukkig bleef het bij een waarschuwing en dat lijkt me ook redelijk want werkelijk niemand draagt hier een helm. Koeien en honden zijn ook al een risico op de weg: hoe hard je ook claxonneert ( en werkelijk iedereen is voortdurend aan het toeteren) ze blijven gewoon staan. Geweldige beesten die koeien. Overdag hangen we op het strand waar voortdurend verkoopsters en mannen die je willen masseren, langs komen. Dat gebeurt heel geraffineerd: ze komen bij je zitten en het standaard gesprekje is dan als volgt :’ Where are you from? What is your name? How old are you? Mij persoonlijk schatten ze op 45 jaar….. en dat wil je tegen alle logica in natuurlijk graag geloven. En als je dan je leeftijd verklapt: ‘But you look much younger’ . Ja, ja,ja …. en dan is de relatie gelegd en natuurlijk komt het gesprek dan onvermijdelijk op het kopen van spulletjes. Natuurlijk laten we ons daarna graag overhalen….. we blijven tot zondag op deze stek waarna we de nachttrein naar het zuiden nemen: 1400 km naar de ‘backwaters’ van Kerala. Helaas was de eerste klas al maanden uitverkocht dus we hebben een 2de klas kaartje gekocht en we hopen maar niet de hele weg tussen de kippen en de geiten te zitten…. we laten ‘t wel op ons afkomen.

• 05 Januari 2018 - 15:19

Kim :

Ziet er goed uit jongens. Geniet ervan. Hier is het nat en koud. Liefs!

• 06 Januari 2018 - 10:48

Roland:

Veel success met de lokale NS. Houd rekening met eventeule vertraging ivm blad op de rails.:)
    Lekker genieten!