De reis... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu De reis... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu

De reis...

Door: Peter en Dinie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dinie

11 Januari 2019 | Thailand, Bangkok

Ja hoor, we zijn geland (letterlijk en figuurlijk) in Bangkok. Het zompige Nederland heeft plaats gemaakt voor het warm broeierige Bangkok. Maar de reis ging ons niet in de nog koude kleren zitten. Elf uur vliegen naar Shanghai in China, gevolgd door 5,5 uren wachten op het vliegveld, daarna nog 5 uren vliegen en tenslotte 1,5 uur naar ons hotel…..dan merk je pas echt dat je de 70 in zicht krijgt. We waren werkelijk dood- en doodmoe. Ook speelde bij mij een behoorlijke kiespijn op en dat terwijl ik enkele dagen geleden nog voor de zekerheid naar de tandarts was geweest. Hopelijk lossen ze dat hier op eigentijdse wijze op en niet met voodoo- rituelen. Maar wat heerlijk is het om weer hier in het backpackerskwartier van Bangkok neer te strijken. Levendig, honderden handelaartjes met de meest uitzinnige dingen, overal mijn geliefde frisse bananamilkshake, een nette,frisse kamer in ons Rabuttri Village Hotel met een zwembad op de bovenste verdieping. Ja, dan ben je zo’n reis snel vergeten maar de lering blijft: op onze leeftijd is een directe vlucht toch wat meer aan te bevelen. Wat betreft tips: de beste plek om te wisselen, is op het vliegveld op de kelderverdieping. Daar zit een oranje wisselkantoortje met de bedenkelijke naam Super Rich Exchange. Zij blijken de beste wisselkoersen te hebben. Je moet dan wel een groot bedrag ineens omwisselen, de provisie wordt berekend per omwisseling dus bij vaak wisselen betaal je de hoofdprijs. We waren te moe om de skytrain naar het centrum te nemen dus dan maar de taxi, die overigens slechts 10 € rekent voor een rit van een uur naar het centrum. Vandaag eerst maar ’s echt landen, wennen aan de temperatuur van rond de 30 graden, een Thaise simkaart kopen, genieten in het zwembad en uiteraard een echte tandarts zoeken…….

• 11 Januari 2019 - 03:48

Ingrid Tromp:

Wat een reis, maar goed dat jullie er zijn! Nu lekker genieten! En sterkte met de kies; hopelijk is het snel verholpen.

• 11 Januari 2019 - 04:12

Brigitte Mellendijk :

Fijn om te horen dat jullie aan gekomen zijn naar een lange reis!
    Nu lekker genieten samen en Peter sterkte met je kies!!
    Mooi om te lezen de eerste verslag.

• 11 Januari 2019 - 04:28

Ollie Van Eijk:

Lieve Opa en Oma,

Jammer dat jullie wegzijn. Ga maar lekker in het zwembad liggen. En dat was het.

X Ollie

• 11 Januari 2019 - 04:44

Michel Coenen:

Wat een reis hebben jullie achter de rug. Geniet!

• 11 Januari 2019 - 04:54

Kim:

Lekker jongens! En ja het is die extra 100 euro dubbel en dwars waard om een directe vlucht te nemen

• 11 Januari 2019 - 06:09

Jan En Jacintha Olthof:

Je wordt ouder papa.... geniet van de mooie dingen van het leven en die kies komt zeker goed... veel plezier samen.

• 11 Januari 2019 - 06:43

Ben:

Goed te horen dat jullie zijn geland. Maar om nu al te schrijven dat je richting 70 gaat is niet goed voor je gemoedsrust! Het glas is bij 67 half vol toch! Geniet van de rust en van elkaar. We zien de foto's met een drankje onder de parasol wel voorbijkomen.

• 11 Januari 2019 - 07:06

Jaap Uit Oosterbeek:

Peter....kiespijn... oemphff. Heb ik ook gehad op onze reis door Marokko. Aan de reisleider gevraagd waar een tandarts was. Daar, zei hij, tegenover het hotel bij die versnellingsbakkenreparateur. ... Ja maar waar dan precies.? Nou daarboven. 's morgens repareert ie versnellingsbakken en 's middags is ie tandarts.... Ooo juistja.... Heb toen de rest van de vakantie maar een pilletje diclofenac genomen als het te erg werd. Goed na dit optillende verhaal wens ik jullie een goed verblijf en kijk uit naar de volgende aflevering. Groet...... Jaap

• 11 Januari 2019 - 19:00

Roland:

Klinkt allemaal goed bananamilkshake, zwembad, 30 graden, frisse kamer. Ff een Thaise massage bestellen voor jullie vermoeide spieren en dan komt het helemaal goed.
    Geniet ervan