Emotie en stress - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu Emotie en stress - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Peter en Dinie Eijk - WaarBenJij.nu

Emotie en stress

Door: Peter en Dinie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dinie

15 Januari 2023 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Zeer warm en vochtig zijn de dagen in Mekong Silt Ecolodge verlopen. We hebben een goede indruk gekregen van het leven van de gemiddelde Vietnamees in de Mekongdelta, goede gesprekken gevoerd, genoten van de sublieme service van de meiden en jongens die deze lodge draaiende houden. En…een band opgebouwd. Dat bleek vandaag bij ons vertrek. Het hele personeel wilde met ons op de foto, uitspraken als ‘ Nice people’’we will miss you’vlogen over de tafel. Eigenlijk tot onze verbazing want er waren uiteraard nog meer gasten maar blijkbaar was er wat minder afstand tussen ons en deze hardwerkende jongeren. Wij hebben altijd emaille Delfsblauwe klompjes bij ons om in bijzondere gevallen uit te delen en dat werd hier zeer gewaardeerd. Bij het definitieve vertrek bleken ze voor ons van kokosbladen gevouwen iconische hoedjes gemaakt te hebben. En uiteraard weer foto’s maken…..

Afijn, om negen uur waren we met de taxi op weg naar het vliegveld van Can Tho. Papieren, paspoorten in de aanslag naar de ticketbalie…..We are very sorry , sir, your flight is cancelled..

Verbijsterd hoorden we dit aan. Cancelled ? De vlucht was geboekt, betaald en confirmed. En nu ? Next flight ?Wat bleek? Vietnam Airlines was met alle vluchten naar het eiland Phu Quok gestopt. Wij hadden de vlucht geboekt via de site 12Go, waarop je alle vluchten, bootreizen, busreizen en zelfs taxi’s kunt boeken. Maar omdat we de vlucht niet rechtstreeks via Vietnam Airlines hadden geboekt, hadden we ook geen bericht van canceling gekregen. Tja, da’s ook het risico van alles zelf regelen.. maar ja…We gaan uiteraard nog proberen het geld terug te krijgen maar dat was nu niet de grootste prioriteit. Het is vlak voor Chinees Nieuwjaar en dan gaan alle Vietnamezen naar hun eigen familie om het nieuwe jaar feestelijk in te wijden. Alles zat vol. We kwamen er al snel achter dat alleen Bamboo Airways op Phu Quok vloog. Zij hadden nog enkele business plaatsen in een vlucht van Saigon naar Phu Quok maar dan moesten wij eerst met de bus en twee transfers naar Saigon, een reis van ongeveer zes uur. We besloten maar voor deze onaantrekkelijke optie te kiezen omdat er verder geen mogelijkheid was om op Phu Quok te komen……we drongen er bij de baliemedewerkster op aan nog s te kijken. En warempel, er was op de volgende vlucht nog één plaats over, als iemand zijn vlucht zou cancelen (kans was in deze tijd uiteraard klein) dan hadden ze twee plaatsen, 1 business class ,1 economy class.We moesten tot twaalf uur wachten …….en inderdaad, er waren op de valreep twee plaatsen beschikbaar. Vlug, vlug, tickets uitprinten, rennen naar de bagagecontrole, rennen naar de gate…..direct na ons werden de deuren gesloten… we hadden enorm geluk gehad, haalden opgelucht adem ….. op weg naar bounty-eiland Phu Quok. En nu liggen we lui op het strand met een banana-smoothie en een mojito onder de kokospalmen …….het avontuur is even tot rust gekomen…

• 15 Januari 2023 - 15:24

Evelien En Harrie Jorna:

Wat een stress, maar 't kump dus toch goed! lekker luieren nu...bijna niet voor te stellen; hier harde wind, striemende regen, maar binnen is het fijn. Goede reis verder.

• 15 Januari 2023 - 15:31

Michel Coenen:

Blijft een feest om jullie avonturen te lezen.

• 15 Januari 2023 - 21:28

Ton Heerding:

Het avontuur wordt pas een avontuur wanneer dit soort onverwachte situaties zich voordoen :-) Mooi dat er dan ook altijd weer een oplossing komt. Geniet lekker verder samen!

• 16 Januari 2023 - 11:50

Bert Van Beek:

Alles sal reg kom ... luidt een ZA-gezegde, maar daar hoort wel bij: as ons almal ons plig doe :-)

Geniet!

• 17 Januari 2023 - 11:21

Elly VanderMeer:

Jullie maken er wel een spannende serie van ,maar zo beleef je ook wat ik lees nog niet alles maar ik vind het wel leuk om jullie te volgen geniet lekker verder en neem ook de rust want daar ga je ook voor ,hou wel a.s zondag 12maart om 13uur alvast vrij ,ik volg jullie verder liefs je oudste zus Elly [e-1f618]